16.2.10

Mozkový rozjezd

Podařilo se mi úspěšně zregenerovat, před týdnem odjet do Innsbrucku, tam dva dny lyžovat, vidět Evičku a Serenu a užít si volno na své bývalé koleji, pak se sbalit a v neděli večer se za šest hodin Astrou vrátit do Prahy. Začínám lehce pracovat, dnes načnu psaní první kapitoly diplomky a každý den budu dvě hodinky opakovat na květnové státničky. V březnu také opět začne běžet na právech můj oblíbený kurz z obchodního práva EU, vyučovaný německými kapacitami a navštěvovaný cca desítkou lidí, který bych si nerada nechala ujít.

Od včerejška se nechávám intelektuálně nadchnout kurzem profesora Michaela Sandela, který je dostupný na youtube. Jde o základní kurz etiky spravedlnosti pro studenty politické filozofie na Harvardu. Každé video má necelou hodinu a jde o klasickou americkou vysokoškolskou lekci - bez prostudování literatury předem a domácích úkolů si odnesete tak 30% užitku. Nicméně mi to stačí. Kurz je velmi obecný a základní, řekla bych, že je určen ještě pro studenty college, já v šestém ročníku už bych měla tohle všechno mít za sebou, pravdou je však opak a já sice znám nazpamět počet členů dozorčí rady akciové společnosti, základní historická pojetí spravedlnosti se mi na naší "univerzitě" nikdo sdělit neobtěžoval. Narozdíl od středoškolských dějin Přemyslovského státu či Francké říše.

Tady bych si dovolila čtenáři nabídnout díl, který jsem shlédla dnes - hned zezačátku příklad z České republiky, uprostřed Simpsonovi a na konci vycpaný Jeremy Bentham - ideál.

1 komentář:

Houba řekl(a)...

Rozkoukal jsem začátek (pak jsem musel do práce). Rozhodně zajímavé, člověk si z toho něco odnese i když není z oboru. Jo Čechy, domov zmateně bloudících robostudentů zpaměti recitujících hory skript... Alespoň, že ten internet máme, můžeme se kouknout jinam (A pak utéct :)