25.9.10

Kultůra

Ve středu jsem shlédla koncert zpěváka a basáka a atd Stinga. Bylo to monstrózní představení. Skoro všechno se mi na něm líbilo. Scéna byla krásně vymodelovaná, barvy a promítání k jednotlivým písním velmi vhodné. Royal Orchestra hrál jak jinak, než dobře, i zvuk byl překvapivě dobrý. Sting se na prvních třech písních rozezpívával, ale toho bych si nevšimla, kdyby mne na to Míra následně neupozornil. Na začátku hrál totiž písně, kterým orchestrální aranžmá nesmírně svědčilo. Obecně ale Sting zpívá pořád dobře. Je to profík a exhibicionista, buď ho to zpívání bavilo, nebo to skutečně dobře předstíral. Byl obklopen skvělými muzikanty, perkusista seděl hned za ním, tudíž před orchestrem, byl z Maroka a moc šikovný. Některé kusy orchestrální úprava vyloženě zvedla, jiným neubrala. Nejhorší odrhovačku asi udělala z Every Breath You Take, kterou Sting zřejmě často hraje na závěr při představování, a která byla změněna na téměř veselý pochoďák. Skvělé bylo, že člověk se cítil po koncertu neošizen - nebyla vycpávka předkapelou, o kterou nikdo nestál, začátek měl být v osm a Sting přišel na jeviště jen asi pět minut po osmé a okamžitě začalo vystoupení. V polovině byla přestávka, Sting ohlásil, že bude trvat dvacet minut, a trvala. Žádné hvězdné manýry, žádné okecávačky. Poctivý a kvalitní výkon. Takhle má vypadat pop music!

Co mě otravovalo, bylo asi celé VIP patro, kde si zřejmě neuvědomovali, že filharmonie pracuje s různými úrovněmi hlasitosti. Pianissimo až piano bylo zásadně přehlušováno bujarým veselím a cinkáním příborů a sklenic osob, které si koncert Stinga zřejmě spletly s Kabáty. Vtipní byli lidé, kteří měli potřebu si celý koncert natáčet, i ti, kteří vzbuzovali u sousedů pohledy "to snad nemyslíte vážně", když je potřetí ozářili bleskem, který jim, pokud tedy netoužili zvěčnit ony sousedy, mimochodem k ničemu nebyl, že. Kupodivu mi zas tak moc nevadilo, že jsem nemohla sedět vedle Míry - když jsme tři dny po začátku prodeje sháněli lístky, sehnali jsme již jen ob řadu za sebou. Alespoň jsem mohla užívat sousedství dámy, která se na své sedačce neustále natřásala :) Velké mínus je nějaká hrozná viróza, která mne hned ve čtvrtek oddělala, a díky níž do sebe teď láduji antibiotika, jelikož se mi včera rozjel kvalitní zánět dutin.

Dále jsem dnes poprvé vařila vývar z telecích kostí. Vařila jsem to jen dvě a půl hodiny, prý se to má čtyři, ale to mám na oběd čekat do večera?

Žádné komentáře: